10. Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu: Kanlı Sorgu - Paul Carson / Kitap Yorumu



Paul Carson, güçlü kalemi, hikaye kurgusu, hayal gücü ile beni etkileyen yazarlar arasında yerini aldı. Kitabı bitirdiğimde, bu kitap film olmalı dedim. Çünkü her satırını bir film sahnesinin içine koyabiliyorsunuz. Aksiyon, gerilim, macera dolu bir kitap.

10. Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu ile Paul Carson'ın Kanlı Sorgu kitabını inceledik. Bugün de ben ilk yorumu yapıyorum. Öncelikle Altın Bilek Yayınları'na tüm katkılarından dolayı teşekkür ederiz. Facebook sayfamızdaki çekilişimize katılmayı unutmayın.

Paul Carson hayal gücü ile beni oldukça etkiledi. Diğer kitaplarını okumadım ama okuma listeme aldım. Onların da en az bu kitap kadar belki de daha etkileyici olduğunu düşünüyorum.

Dr. Wilson Dublin Şehri Sorgu Hakimi, yani onun anlatımı ile: " Ben ölülerin son sesiyim"

Patrick Dowling davasını araştıran eski Sorgu Hakimi Raffety'in öldürülmesinden sonra bu dava Dr. Wilson'a aktarılır. Patrick Dowling bir ormanın içinde ağaca asılı olarak bulunur. Yapılan otopsi ve bulgulara göre karar intihardır, soruşturmaya da son verilir.

Ancak, Wilson dosyayı araştırmaya devam eder. Bu olayda onu rahatsız eden şeyler vardır. Hakim Raffety bu olayı araştırırken öldürülmüştür. Görmemesi veya bilmemesi gereken şeyleri mi öğrenmiştir, görmüştür. Fotoğraflar, otopsi sonucu, olay yeri inceleme raporlarını da tekrar gözden geçirir. Ve gerçeği bulmak için harekete geçer. Soruşturmayı tekrar başlatır. Fakat verdiği bu kararla, hem kendisinin hem de ailesinin hayatını tehlikeye atar. İlk saldırıdan sonra bir koruma ile dolaşmaya başlar. Evliliği zarar görür ve ailesi ondan istemeden de olsa uzaklaşır. Ama Dr. Wilson'ın durmaya niyeti yoktur.

İşin ilginç kısmı ise Patrick Dowling'in bir devlet bakanının oğlu olmasıdır. Bir devlet bakanının oğlu intihar etmiştir ve soruşturma kapanmıştır. Arkası aranmamıştır. Evet, Patrick uyuşturucu bağımlısı bir gençtir ama örtbas edilmek istenen nedir? Uyuşturucu ticareti mi? Uyuşturucu parası mı? Devlet bakanının rahatsız olduğu konu nedir?

Final, yani her şeyin ortaya çıktığı bölüm harikaydı. Adım adım, hatta koşa koşa finale gidiyorsunuz.

Ben gerilim ve macera seven bir kitap kurdu olarak çok sevdim. Kurgusu olayların akışı çok güzel. Sadece beni rahatsız eden özellikle Dr. Wilson'ın anlatımlarında gerek mekan, gerekse insanların tasvirlerinde fazlaca detaya girilmesi. Onun dışında anlatımın düzgünlüğü ve akıcı olması hikayeyi güçlendiriyor.

Kanlı Sorgu; macera, gerilim, polisiye hayranlarına tavsiye kitaptır.

Yorumlar