14. Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Tur: Cehennemin Kızıl Hakikati - Clive Barker / Kitap Yorumu


Herkese Merhaba!

14. Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu'na Clive Barker imzalı, Cehennemin Kızıl Hakikati kitabını konuk ettik. Kelimenin tam anlamıyla sıra dışı bir kitaptı. Stephen King'in bile "Clive Barker'ı okuyunca, daha önce okuduklarınızın gücünü sorgulayacaksınız." sözleriyle bahsettiği bu kitapta, öncelikle ne bekleyeceğimi daha doğrusu beni ne beklediğini bilmiyordum.

İlk sayfalarda, kitabın içeriği ile ilgili ön bilgiler almaya başladım. Bu nasıl bir kurgu, bu nasıl bir hayal gücü, bu nasıl bir yaratıcılıktır kitabın sonuna kadar çözemedim. Dolayısıyla, Clive Barker'ın önünde saygıyla eğilmekten başka çare yok diye düşünüyorum. Ben çözerim demeyin, hayal gücünüzün sınırlarını değil zorlasanız, geçseniz bile bu kadarını düşünemezsiniz.

Sıra dışı ve doğa üstü varlıkların bulunduğu bir olay kurgusu var. Evet, polisiye/gerilim/macera kitaplarını severek okurum. Ancak, bu kitap korku türünün en üst sınırında diyebilirim, benim şimdiye kadar okuduğum türlerin dışında. Kan, vahşet, acımasızlık oldukça fazla. Hatta bazı bölümlerinde midemin bulandığını saklamaya gerek yok.

Cehennem Rahibi ya da Pinhead denilen bir doğaüstü varlık var. Senobit de denilen bu arkadaş, yaşanan vahşetin kaynağı. Çengelleri olan bu varlık, kasaplığa özenerek, kesiyor, biçiyor, parçalıyor. Bu Senobit, bir gün ruhlarla konuşan ve gözleri görmediği halde ruhları gören Norma'yı kaçırır. Norma, Dedektif Harry D'amour'un da arkadaşıdır. Pinhead'in amacı Harry'e ulaşmaktır ve amacına ulaşmak için Norma'yı kullanır. Harry, Norma'yı bulmak için harekete geçer ve onların arkasından cehenneme gider. Cehennemde macera devam eder. 

Norma ve Harry'in sonu ne olacaktır, cehennemden kurtulacak mı? Yoksa cehennemin karanlığına gömülecekler mi?

Kitabın yazarının hayal gücü insanı gerçekten korkutuyor. Böyle bir hayal gücü nasıl oluşur diye çok merak ettim. Yazarın kısa öz geçmişine baktığımda küçük yaşlarda yaşadığı bir olayı fark ettim. Bu olay bu yaratıcılığın kaynağı mıdır bilinmez ama o yaşlarda bir çocuğu oldukça fazla etkileyecek bir durum diye düşünüyorum. Yazarın kısa öz geçmişini aşağıda sizlerle paylaştım.

Kitap hakkında benim söyleyeceklerim bunlar. Nemesis Kitap'a katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz. Beni takip edenler bilir, her yorumum "Keyifli okumalar" cümlesi ile biter. Ancak bu kitapta bir değişiklik yapıyorum ve...

Korku ve gerilim dolu okumalar...


CLİVE BARKER 


Clive Barker (d. 1952,Liverpool),İngiliz yazar, yönetmen, ressam ve yapımcıdır. Livepool'un Merseyside bölgesinde doğmuştur. Annesi Ressam ve Okul Rehberlik Memuru Joan Ruby (Kızlık soyadı Revill) babas bir endüstri firmasında personel müdürü olan Leonard Barker'dir. Eğitim hayatına Dovedale ilk okulunda başlamış, Quarry Bank Lisesini tamamlayıp Liverpool üniversitesinde ingilizce ve felsefe okumuştur.
Daha 4 yaşındayken Fransız paraşütçü Léo Valentin'in bir gösterisi sırasında ölümüne tanık oldu. Daha sonra yazdığı öykülerde Valentin'i tasvir etti.
Korku Edebiyatı ile ilgili hikâyelerinin toplandığı Kan Kitapları'nın (Books of Blood) ilk üç cildini 8 aylık bir zaman dilimi boyunca akşamları ve haftasonları yazdı. Ardından,Damnation Game(Lanetleme Oyunu) romanını tamamladı. 1987'deHellraiser'ın senaristliğini ve yönetmenliğini üstlendi. Barker, yönetmenliğe Lord of Illusions ile devam etti. Daha fazlası için tıklayın.

Yorumlar