Kitap Yorumu: O İyi Mi? - Jale Demirdöğen


"Birine kavuşmak için kendini terk ettiysen, kendinle yeniden buluşmak için birinden ayrılman gerekecek."

Herkese Merhaba.

Çok uzun aradan sonra çok sevdiğim ve kendisine saygı duyduğum yazarım Jale DEMİRDÖĞEN’in son romanı “O iyi mi?” ile karşınızdayım.  İzmir kitap fuarında imza gününe katıldım. Yine herkese saygılı, içten ve çok samimiydi. Jale Hanım'ı kitaplarıyla tanımam 2013 yılına kadar gider ama onunla konuşma cesareti 2015 yılında gelmişti bana.  “HAYAL” kitabının blog turunu yapmıştık arkadaşlarımla. Bu vesile ile yüz yüze konuşabilmiştim kendisiyle 2015 kitap fuarında. Bu sene beni hatırlaması ve bana ismimle hitap etmesi beni o kadar mutlu etti ki kelimelerle anlatamam. Çok teşekkür ederim Jale Hanım.

Yepyeni kitabı “O iyi mi?” isimli romanını merakla bekledim tüm okuyucuları gibi. Yine harika bir kitap bekliyordu bizi emindim. Sonunu merak edeceğim ama bitmesini hiç istemeyeceğim. Ciltli kapakla karşımıza çıktı “O iyi mi?” Kapak tasarımı konusuyla bütünleşiyordu. Kitabın son sayfalarındaki “NORMAL” kitabının ön okuması muhteşem düşünülmüş söylemeden geçemeyeceğim.

“O iyi mi?” kaç kişi için sordunuz bu soruyu hayatınızda, kaç kişiyi bu soruyu soracak kadar merak ettiniz? Çok yoğun yaşamak gerek duyguları bu soruyu sormak için bence. Jale Hanım da yoğun duygularla yazmış bu kitabı ve her satırında hissettiriyor okuyucularına. Keşke anlatabilseydim size hangi satırda gözyaşlarımı tutamadığımı, hangi satırda gülümsediğimi, hangi satırda duyguları en yoğun yaşadığımı. Bukra’yı, Ceren’i, Arda'yı ve en çok da Esila’yı. Bence okuyarak tanışın onlarla.  Başkalarının anlattıklarıyla değil, kendi anlattıkları, yaşadıkları ve hissettikleri ile tanıyın bu karakterleri ve sürprize hazırlıklı olun. 

Konuyu anlatırken detaylara giremeyeceğim için bunu yapmak istemiyorum. Çünkü tüm detaylar satırlarda gizli. Hele bir bölüm var ki  o kısma geldiğimde “Nasıl yani?” “Yok canım olamaz böyle bir şey” “Gerçekten mi” “Hadi canım” gibi soruları arka arkaya sordum kendi kendime. Soruları sormaya devam ederken bambaşka bir şey karşıladı beni. “Ne yani şimdi....” “Okuduklarım” “Süpermiş” gibi tepkilerle devam ettim geri kalan kısma.

Merak ettiğim için hızlı hızlı okudum satırları ama bitmesini de istemedim hiç. Muhteşem bir sonla bitti bu muhteşem kitap. Kurgusuyla ve konusuyla tavsiye edeceğim bir kitap mutlaka okuyun. 

Keyifli okumalar.

"Biri çekip gidince, yazı seçip ayırıyor ve kalana takvimlerin güzlerini bırakıyor."

Yorumlar

  1. baştaki söz süper... anlatımınıza oldukça güzel bir kitap gibi duruyor..
    selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle harika bir kitap. Okumanızı tavsiye ederim.

      Sil

Yorum Gönder