Kitap Yorumu: Buselik - Başak Kızıltan

Fotoğraf, kapak tasarımı değişmiş ve 2. baskı halidir.

Merhaba!

Bugün Başak Kızıltan imzalı Buselik kitabı ile karşınızdayım. aslında okuyalı çok oldu ama bir türlü yorumumu sizlerle paylaşamamıştım. 

Sayın Başak Kızıltan'dan imzalı olarak gelmişti aşağıda görülen harika iki kitap. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi, çok şık bir şekilde mavi kurdele ile süslemiş kitaplarını gönderirken Başak Hanım. İzmir Kitap Fuarı'nda da kendisiyle tanıştım ve çok mutlu oldum. Samimiyeti için tekrar teşekkür ederim.

Başak Hanım'ın gönderdiği imzalı kitaplar

Evet, şimdi gelelim kitabımıza. 

Buse, aradığı aşkı ve mutluluğu bulamayan şansız kız. Tabi ki bu benim yorumum. Uzun yıllar Cankat'ı sevdi, ilk aşkıydı Cankat onun. Ama Cankat kıymetini bilemedi Buse'nin, aldattı. Halbuki Buse çok özveride bulunmuştu onun için, çok değer vermişti ona. Kıymetini bilmedi, onun sevdiği gibi sevmedi. Okurken Cankat'a çok sinirlendiğim doğrudur...

Kitabın başında Buse'ye de kızmıştım. Evlenmesine iki gün kala, kolilerin başında Cankat ile geçirdiği günleri hatırlıyor. Hem iyi hem de kötü günlerini. Cankat ilk aşk ateşiydi. Yine de evlilik arifesinde kendisini aldatan insanı ilk aşkı da olsa hatırlaması beni kızdırmıştı. Buse kimle mi evleniyor? Maalesef Saner ile. 

İlk satırlarda yazdığım gibi, Buse gerçekten şansız bir kız diye düşündüm okurken. Aşkta aradığı mutluluğu bulamaması aslında üzdü beni. Saner'e başta ben biraz ısınmıştım ama sonradan gerçek yüzünü görünce bütün fikrim değişti. Fazla detaya girmeyeceğim kitabı okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız. Hatta bu kadar olur mu canım diyeceksiniz.

Şimdi de kitabın asıl kahramanından Berke'den bahsedelim. Berke, Buse'nin hayatına geç de olsa giriyor ve onun hayatını değiştiriyor. Berke'nin de hayatı acı dolu. Kitabın arka kapağında yazdığı gibi, Berke de yaralı bir yürek. İşte bu diyorsunuz, Berke ve Buse. Onlar birbirlerine iyi gelecek. Çünkü ikisi de aynı acıları çekmişler, benzer hayatları yaşamışlar. Artık mutlu olmak onların hakları. Göcek'te tanışıyorlar. Daha doğrusu, Berke, Buse'yi işe alıyor. Birbirlerinin hayatlarına yavaş yavaş adım atıyorlar. Peki mutlu son mu? Gerisi okuyacağınız satırlara kalsın...

Ben okurken, bazen kızgın, bazen hüzünlü, bazen mutlu, bazen umutlu oldum. Kısacası tüm duyguları yaşadım okurken. Başak Kızıltan'ın akıcı ve sade anlatımıyla keyifli saatler geçiriyorsunuz sayfalarda. Emeğinize sağlık diyorum Başak Kızıltan...

Ben keyifle okudum bu kitabı, umarım sizler de beğenirsiniz. Keyifli okumalar...

Yorumlar