Kitap Yorumu: Tutsak Güneş - Ayşe Kulin


Herkese Merhaba

Ayşe Kulin imzalı Tutsak Güneş, raflara çıktığı günden beri kendinden sözettiriyor. Gerek konusu, gerekse kurgusu ile Ayşe Kulin'in diğer kitaplarından oldukça farklı. Ama yine Ayşe Kulin yine Ayşe Kulin.

Kitabın çıkacağını duyduğum ilk günden beri merakla bekledim.  Aldıktan sonra da malesef hemen okuyamadım. Neyse ki birkaç gün önce bitirdim ve şimdi de sizlerle paylaşıyorum.

Ramanis Cumhuriyeti; gelecekte bir ülke.  Teknoloji fazlasıyla ileri. Uçan ve sürücünün kullanmak zorunda olmadığı araçlar, her türlü iletişim için kullanılan bileklikler, renk değiştiren elbiseler... Bu ileri teknolojinin içinde önemsenmeyen kadınlar. Beş çocuk doğuran kadına şeref madalyası kocasına da itibar ve para var. Tersi durumda kocasının kadını boşama hakkı var.  İnsanların genel olarak mutsuz olduğu söylenebilir.  Mutsuzluğa karşı koyanlar var mı? ve bunu nasıl dile getiriyorlar?

Ramanis Cumhuriyeti'nin güneşi bir gök cismi tarafından tutsak edilmiş ve bunun nedenini kimse bilmemekte. Belki de bilenler söylememekte. Güneş kalın bir tül perdenin arkasında duruyor sanki. Bunun kimlere ne faydası var? Bunu değiştirmek isteyenler ne yapacak? Genel durumu kabul eden insanlar ne düşünüyor ya da etmeyenlerin tepkisi nedir? Bu soruların cevapları  ve daha fazlası satırlarda ve sayfalarda gizli.

Bu ülkenin içinde bir bilim kadını olarak ayakta kalmayı başaran Yuna.  Hafızası ile ilgili problemleri çözecek mi? Bilim kadını olarak bu olaylara nasıl tepki verecek? Aynı zamanda hatırladığı anılarla baş edebilecek mi?

Ben kitaptan basında yer aldığı noktalarıyla bahsetmek istedim. Çünkü bu kitabı yorumlamak okuyucuya düşer.  En azından ben öyle düşünüyorum. Kitabın yazım dilinden bahsetmeye gerek yok sanırım. Ayşe Kulin'in her zamanki sade ve etkileyici anlatımı tüm kitapta dikkati çekiyor. Kitap elinizden akıp gidecek, cümlelerin ve anlatımın etkisi kalacak aklınızda.

Belki bir çoğunuz okudu ama okumayanlar için şimdiden keyifli okumalar!

Yorumlar

Yorum Gönder