Kitap Yorumu: Kabul - Jale Demirdöğen

 


Yazar Adı: Jale Demirdöğen

Yayınevi: Nemesis Kitap

Sayfa Sayısı: 336

Herkese merhaba, 

Uzun bir aradan sonra çok sevdiğim bir yazarın yeni kitabı ile birlikteyiz.

Kan Ağacı, Kusursuz Veda, Leyl, Mutsuz Çocukların Tanrısı, Hayal, Normal, O İyi Mi? kitapları ile sizlere tanıttığım Jale Demirdöğen, yepyeni kitabı Kabul ile okuyucuların karşısında.

Kabul kitabını farklı kılan bir taraf var. O da bu kitabın hikayesini, "suçluluk" duygusunun anlatması. İnsana en ağır gelen duygulardan biridir "suçluluk" 

Tabi ki bu duyguyu herkes hissetmez. Hissedenlerin hayatları ile hissetmeyenlerin hayatları da aynı olmaz. 

İşte yazarımız, bu noktadan yola çıkarak öyle bir hikaye yazmış ki, kurgusu, farklı zaman dilimlerine geçişleri, hikayenin karakterleri, her duygunun okuyucuya ayrı ayrı geçmesi her kelimesi ile muhteşem. 

Jale Hanım'ın kitaplarının hikayeleri öyle uzun uzun anlatılmaz. Okunur, sonra uzun süre etkisinde kalınır. Özellikle finali ile okuyucuyu derinden vuran bir kitap "KABUL" 

Yolun açık olsun! 

Bir kaç alıntı ile yazımı sonlandırmak istiyorum.


“Okuyacağınız hikâyeyi size ben anlatacağım. Birçoğunuzla defalarca tanıştım. Bazılarınızı çok çabuk unuttum. Vakti geldiğinde beni uğurlayanınız da oldu, bırakmamakta ısrar edeniniz de. Ben kim miyim? Hepinizin en kısa uykusuyum. Ben suçluluk duygusuyum!”

"Huzur, bir kez elde edilince feda edilmekten korkulacak kadar değerli bir duygudur"

“Bir insanın bir başka insanın zihnine girip onun ne düşündüğünü ve neyi neden yaptığını anlaması imkânsızdır ama benim için mümkün; yeter ki istemiş olayım. Ben suçluluk duygusuyum.”

"Eğer bir inancın çocuğuysam, sevgisizliğe dair geliştirilmiş kemikleşmiş bir inancın çocuklarından biriyimdir. İşte sahnede yine ben… Suçluluk duygusu.”


Yorumlar