Kitap Yorumu: Oliver Twist - Charles Dickens

Kış Okuma Şenliği kapsamında okuduğum kitaplardan biri de Oliver Twist. Oliver ismindeki bir çocuğun acı dolu hayatını anlatan bir kitap. Ben bu kitabı sahaftan aldığım için kitap 1976 yılı baskısı, yani oldukça eski. Bir çok defa filmi de çekilmiş olan klasik bir roman.


Oliver bir düşkünler evinde doğar. Doğumu esnasında annesi vefat eder ve Oliver bakılması için farklı bir düşkünler evine götürülür. Burada 9 yaşına kadar Bayan Mann tarafından bakıldıktan sonra doğduğu düşkünler evine geri gönderilir ve evlatlık verilir. Aslında sevilmediği için satılır demek daha doğru olur. İşte o tarihten itibaren zaten zor olan hayatı daha da zorlaşmaya başlar. Başı dertten kurtulmaz.
 
Sonu mutlu biten roman Oliver Twist. Charles Dickens'ın ünlü ve klasik diyeceğimiz romanlarından biri. Okurken zaman zaman gözlerim doldu Oliver'ın acı dolu hayatına. Düşündüm de herkes şanlı doğmuyor bu hayatta. Kimileri 1-0 mağlup başlıyor hayata, kimiler ise 2-0 galip. Belki Oliver mağlup başlamıştı ama şans ondan yana güldü ve kaderi bir anda değişti.
 
Aslında fazla söze gerek yok bu kitap için. Oliver Twist romanını okurken hem düşüneceksiniz hem de zaman zaman gözleriniz dolacak. Bu klasiği okumayan varsa mutlaka okusun derim.

Yorumlar

  1. Okumayan kalmasın :)) Filmi, zaman zaman TV de gösteriliyor. Ve klasiklerin mutlaka çocuk ve ilk gençlik çağlarında okunması gerektiğine inanıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Hem Türk hem de dünya klasiklerini okumamız gerek...

      Sil
  2. çok eskiden okuduğum ve çok etkilendiğim bir kitaptı. Yazarın okuduğum diğer kitaplarını da çok beğenmiştiM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim. Kitaplığımda Antikacının Dükkanı kitabı var en kısa zamanda okuyacağım.

      Sil
  3. ‘’Acı en iyi öğretmenmiş, bana çok şey öğretti. Eğdi beni, büktü ama daha iyi bir biçime soktu.’’

    Charles Dickens – Büyük Umutlar kitap yorumu: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/charles-dickens-buyuk-umutlar-kitap-yorumu/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder