Kitap Yorumu: Yeraltı Günlükleri Serisi 2 / Gregor ve Felaket Kehaneti - Suzanne Collins

Kış Okuma Şenliği kapsamında Yeraltı Günlükleri Serisi'nin ilk üç kitabını okuyacağımdan bahsetmiştim. Serinin ikinci kitabını da bitirdim. Daha önce de yazdığım gibi Suzanne Collins'in bu serisinde Açlık Oyunları Serisi tadını alamadım. Ama sıkılmadım da.

Serinin ikinci kitabından bahsedecek olursam. "Felaket Kehaneti" yine Gregor ve kız kardeşinin yeraltına inip bu kehaneti çözmeye çalışmalarından bahsediyor. İlk maceranın üzerinden aylar geçmiş ve NewYork'a kış gelmiştir ve noel yakındır. Gregor kız kardeşi Bot'u parka oynatmaya kayak yaptırmaya götürür. Bir süre sonra Bot'un ortalarda olmadığını farkeder. Bot yeraltından gelen hamamböcekleri tarafından yeraltına götürülür. Gregor'un da yeraltına gelmesi için önceden planlanan bir olaydır.
 
Yeraltı dünyasına Central Park'ta bir giriş vardır. Gregor bu girişi hamamböceklerinin izlerini sürerek bulur ve girişten içeri girer ve işte tekrar yeraltı dünyasındadır. Macera tekrar başlar. Çözülmesi gereken yeni bir kehanet vardır. "Felaket Kehaneti"
 
Gregor maceraya yine kız kardeşi, yeraltı insanları, sıçanlar ve Bot'un sadık arkadaşı hamamböceği Temp birlikte çıkar. Zorlu bir yolculuk olur. Hamamböceklerinin dostane davranışları devam etmektedir.
 
Serinin ikinci kitabında da hemen hemen aynı karakterlerle yaşanan fantastik bir macera yeralmakta. Akarların adası, Maşrapa denilen yer, buranın üzerindeki tünellerin geçtiği bölümlerle Suzanne Collins yine hayal gücünü ve fantastik kurgu yeteneğini sergileyen bir kitap ortaya koymuş. İkinci kitap da sıkılmadan okuyacağınız ve özellikle genç okuyuculara hitap eden bir kitap. İyi okumalar. 

Yorumlar

  1. Gerçekten çok harika bir seri... Bana bir arkadaşım zorla elime tutuşturdu ve gerçekten çok beğendim. Suzanne COLLİNS gerçekten çok iyi bir yazar ^_^

    YanıtlaSil

Yorum Gönder