Okuma Şenliği - Kış 2013

Pinuccia'nın düzenlediği okuma şenliğinin ilkine katılamamıştım. Ancak ikincisini kaçırmak istemedim. Listemi hazırlamaya başladım ve hala eksikliklerim var. Etkinliğin detaylarını ve kategorilerinin açıklamalarını öğrenmek için tıklayın

İşte kategoriler ve benim kitaplarım. Listem üzerindeki çalışmalarım devam ediyor, son durumunu aldığında tekrar yayınlayacağım. (Okuyacağımız kitaplar en az 200 sayfa olmalıdır.)


1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Son Evdeki Tehlike - Agatha Christie (253 Sayfa)

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Oliver Twist - Charles Dickens (336 Sayfa)

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Ateşböceğinin Şarkısı - Kristin Hannah (480 Sayfa)

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Güllere Sor - Julie Garwood  (620 Sayfa)

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Benim Adım Kırmızı - Orhan Pamuk (470 Sayfa)

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Tırpan - Fakir Baykurt (379 Sayfa)

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Vadideki Zambak- Honore De Balzac (Fransız) (309 Sayfa)

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Duyguların Rengi - Kathryn Stockett (576 Sayfa)

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Böğürtlen Kışı - Sarah Jio (357 Sayfa)

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
1001 Gece Masalları - Seçmeler (527 Sayfa)
Orta Çağ'da yazılmış bu edebi eser 1926-1950 yılları arasında ABD'de müstehcen olduğu gerekçesiyle yasaklanmıştı. İran ve Afganistan’da hâlâ yasak kapsamındadır, Mısırda yasaklama girişimleri sürmektedir

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Atatürkçülük Nedir? - Falih Rıfkı Atay (229 Sayfa)

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara. [Bu kategoride kitap bulmada sıkıntı çeken çok olduğundan biraz esnettim kategoriyi]
Dijital Kale - Dan Brown (400 Sayfa)

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Türkan - Ayşe Kulin (378 sayfa)

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Yalnızlık - Tarık Buğra (238 Sayfa)

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Yeraltı Günlükleri Serisi (ilk 3 kitabı) - Susanne Collins 

Yorumlar

  1. Keyifli okumalar , benim de listem hazır. Başladım bile:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de keyifli okumalar. Benim listem eksik ama kesin olan kitaplardan başladım. Atesboceginin şarkısını okuyorum :)

      Sil
  2. Blogunuzu çok beğendim bende artık takipçinizim :)
    Banada beklerim :)

    www.announcerman.com

    YanıtlaSil
  3. https://www.goodreads.com/list/show/106.Best_Books_of_1981

    Bu listeyi de bir gözden geçirin isterseniz. Belki zevkinize uygun bir kitap çıkmıştır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder