Kitap Yorumu: Gece Nöbeti - Tess Gerritsen

Gece Nöbeti kitabımı bitirdim. Daha önce Tess Gerritsen romanı (tıbbi gerilim olarak) okumamıştım. Sanırım geç kalmışım. Gece Nöbeti ilk okuduğum romanı ve inanılmaz etkilendim. Akıcı olmakla birlikte gerilimi yüksek bir kitap. Kitabı okurken bu kitabı yazan ya doktor olmalı ya da tıp alanında muazzam bir araştırma yapmış olmalı demiştim. Yanılmamışım, Tess Gerritsen doktormuş. Yazarlık yapmak için tıp kariyerine son vermiş. Bu da beni etkileyen başka bir bilgi oldu.


Gelelim kitabın konusuna. Toby alzheimer hastalığı olan annesiyle beraber yaşayan bir doktordur. Genellikle hastanenin acil servisinde gece nöbetinde kalmaktadır. Bir gece nöbet sırasında polisler tarafından yaşlı bir hasta getirilir. Görünüşte hastadır ancak yapılan tahlillerde temiz çıkar. Başka acil bir hasta ile ilgilenirken yaşlı hasta ortadan kaybolur. Bu olay Toby'nin başına işler açacaktır.
 
Molly hayatını farklı yollardan kazanan bir kızdır. Bir gece ilginç istekleri olan bir müşteriye gider ancak sabah nasıl geri geldiğini hatırlamaz. Kısa süre sonrada hamile olduğu anlaşılır. Molly hatırlamamaktadır. Bebeğini aldırmak istemeyince kaçar. Karnındaki bebekle ilgili gerçekleri öğrenir ancak artık çok geçtir.
 
Yaşlı bakım evinde bazı hastalar ölmeye başlar. Sebebi örtbas edilmeye çalışılır. Ancak Doktor Toby başındaki işler azmış gibi bu konuyu da kurcalamaya başlar. İnanılmaz gerçekler ortaya çıkar. Kitabı baştan sona merakla ve gerilimle okudum. Özellikle tıbbi bilgilerin bulunduğu bölümler ve olaylar inanılmazdı.
 
Tess Gerritsen'in okuduğum ilk romanıydı ama son romanı olmayacağı kesin. Diğer kitaplarını da en kısa zamanda alıp okuyacağım ve sizlerle paylaşacağım. İyi okumalar...
 
Kitaba Övgüler

"İnsanı daha ilk sayfadan yakalıyor ve sonuna kadar da bırakmıyor."
John Saul

"Okurken kendinizi içinde hissedeceğiniz hastane sahneleri, bilimin tüyler ürpertici yüzü, bir acil servisin gerektirdiği akıl almaz bir tempo ve bir nefeste okunacak müthiş bir gerilim."
People

"Tüyler ürpertici bir tıbbi gerilim Son sayfaya kadar gizemini koruyor."
Maine Telegram

"İlginin kulaktan kulağa yayılarak gittikçe büyüyeceği heyecan dolu bir hikâye."
Booklist

"Şok edici Tess Gerritsen mesleki bilgisini, sıra dışı karakterler ve çarpıcı bir tarzla birleştirip soluk soluğa okunacak, keyifli bir gerilim hikâyesi yaratmış."
San Jose Mercury News

"Kesinlikle ürkütücü Daha ilk satırlardan itibaren içinizdeki korkularla yüzleşmeye hazır olun."
Rapport

"İnanılmaz canlı ve gerçekçi gerilim ve merak hiç dinmiyor"
The News Journal

Yorumlar

  1. Genelde okuduğum tarz değildir ama ne güzel anlatmışsın, merak ettim şimdi ! Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben macera ve gerilim romanlarını da zevkle okuyorum. Okumanı tavsiye ederim. İyi okumalar...

      Sil
  2. Selam canım.
    Kİtap kütüphanemde mevcut ama malum Pınarın okuma etkinliği dolayısıyla beklemede şu anda.
    Okunacaklar da ilk sıralara yerleşti :)
    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  3. Tess Gerritsen hiç okumadım ama o kadar güz<el yorumlar duyuyorum ki.. İnanın sizin yorumunuzdan sonra daha da merak ettim.. Almam lazım.. Teşekkürler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tıbbi gerilim kitabını ilk defa okudum. Gerçekten harika, tavsiye ederim. İyi okumalar...

      Sil
  4. Siddetle tum kitaplarini okumanizi tavsiye ederim mukemmel anlatiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de çok beğendim, diğer kitaplarını da en kısa zamanda okumak istiyorum...

      Sil
  5. Muhteşem bir kitaptı.5 ay önce okumuştum.Farklı bir konusu var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Kitabın nasıl bittiğini anlamadım bile, sürükleyici...

      Sil
  6. Tess Gerritsen'in Rizzoli&Isles kitap serisi var.Okumanızı tavsiye ederim.Ben okudum, gerçekten muhteşem bir seri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler listeme alıp okumaya çalışacağım...

      Sil
  7. Cerrah kitapıyla başlayan mühteşem bi seri zaten güzel olmasa amerikan dizi sektöründe dizisi yayınlanmazdı

    YanıtlaSil
  8. Cerrah serisiyle başlayan mühteşem ötesi bi seri rizzoli&isles serisi sadece 8yada 9 kitap

    YanıtlaSil
  9. Cerrah kitapıyla başlayan mühteşem bi seri zaten güzel olmasa amerikan dizi sektöründe dizisi yayınlanmazdı

    YanıtlaSil
  10. Şu an okuyorum , giderek enteresan şeyler olmaya başladı.Bakalım olaylar birbirine nasıl bağlanacak!Gerçekten iyi bi yazar, birçok kitabını okudum.Okumayanlara tavsiyemdir :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder