DÖNÜŞ: Ayşe Kulin


Merhaba! Herkese iyi haftalar diliyorum. Ayşe Kulin'in "DÖNÜŞ" kitabını Cumartesi akşamı bitirdim. Harika bir kitap olduğunu söylememe gerek yok herhalde. DÖNÜŞ kitabı Remzi Kitabevinden  çıkmış.

Ayşe Kulin'in son iki kitabı olan "GİZLİ ANLARIN YOLCUSU" ve "BORA'NIN KİTABI" isimli kitaplarını okumayanlar bu kitabın hikayesini anlamakta güçlük çekerler. Onlara tavsiyem öncelikle bahsettiğim 2 kitabı okumanız.

Bu kitapta Bora'nın evinde yaşanan son olaydan sonra İlhami'nin karısının ve kızının kaçışı anlatılıyor. Daha doğrusu eşinin tüm gerçeği öğrendikten sonra kızını kaçırmasını anlatıyor. Çünkü Derya babası ile Bora gerçeğini bilmiyor. annesi onu babasından kaçırıp yurtdışına çıkıyor. Yıllar sonra Derya babasının adresini bulup babasının peşine, yani gerçeklere gidiyor. Babası ile tüm kozlarını paylaşıyorlar, gerçekleri öğreniyor.

Derya'nın annesine ve babasına verdiği tepki, annesinin olaylardan sonra nasıl bir hayat kurduğu, annesinin kızına tepkisi, İlhami'nin o güne kadar neler yaşadığı, nasıl bir hayat kurduğu bu soruların tüm cevaplarını yazarsam kitabın tamamını anlatmış olurum. O yüzden bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Bir gece ve gündüz de bitirdiğim bu Ayşe Kulin kitabını keyifle okudum. Her Ayşe Kulin Kitabı gibi. İyi okumalar...
Arka Kapak yazısı

Gerçekler acıdır; acıtır, incitir...

Tam da hayatının yoluna girdiğini sandığı günlerde, önce annesinden gelen bir haber, ardından eski bir şapka kutusunda bulduğu mektuplar...

Derya'nın, iki yıldır sümenaltı edilen gerçekleri bir tokat gibi
öğrenmesi, onu dünyanın bir megakentinden ötekine savuracak, kaderi onu sarı bir sonbahar günü, açılıp açılmayacağını bile bilemediği bir demir kapının önüne kadar taşıyacaktır. Genç kız, acaba gizem dolu bu perdenin ardına geçebilecek midir?

Öğreneceklerini kabul edebilecek, kabul etse bile sindirebilecek midir?

O kapı açılırsa elbette...

Dönüş, aldatmanın, aldatılmanın, affetmenin, acıtan gerçeklerin
romanı

Yorumlar

  1. GİZLİ ANLARIN YOLCUSU , BORA'NIN KİTABI VE DONUS ADLI KİTABI BİTİRDİM.TEK KELİMEYLE HARİKA AYSE KULİN'İN ANLATIMINDAKİ AKISI COK BEGENIYORUM.DONUS UN DEVAMINI BUYUK BIR HEYCANLA BEKLIYORUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kesinlikle katılıyorum. Ayşe Kulin benim de en sevdiğim yazarlardandır. Yeni kitaplarını heyecanla bekliyorum.

      Sil
  2. Gizli Anların Yolcusu'nu okumuştum.
    Hatta "Dönüş" ü rafta gördüğümde Ayşe Kulin'in yeni bir kitabının çıktığını bilmiyordum. Okumaktan büyük keyif aldığım romanlarıyla ,Ayşe Kulinin yeni kitabını tabi ki kaçırmazdım.
    Kitaba başladım devam niteliğinde bir kitap olduğunu bilmeden itiraf etmeliyimki biraz ilerlediğimde Derya ismi bir hatırlatma olmadı ama Eda ve İlhami İsmi geçince niye başka isimler kullanmadıki diye düşünürken Gizli Anların Yolcusu gözümde canlandı ve o zaman anladım ve devam romanı olması güzeldi.
    Ama Bora'nın Kitabını okumamıştım okumaya devam ederken ilk okuduğum kitapla bağlantılı güzel ilerliyor.
    Heyecanla bitirmeyi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bora'nın Kitabı kitabını'da okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar...

      Sil
    2. Farkında olmadan Perihan Mağden'in Ali ile Ramazan ,
      Sinan Akyüz'ün adını hatırlayamadığım bir kitabından sonra Gizli Anların Yolcusu'nda Bora
      belki hayatın gerçekleri ,olabilecek yaşam tarzları ama uzun bir süre erkeklere bakışım değişmişti.
      Bora'nın Kitabını da okumak istedim elim çok gitti geldi ama henüz okumadım.
      Dönüş'ten sonra aklıma bir kaç kitap daha var sonrasında tavsiyenize uyup okuyacağım.
      Teşekkürler...

      Sil
    3. Dönüş kitabı Bora'nın kitabı'nın devam kitabı olduğu için o kitabı da okumanızı tavsiye ettim... İyi okumalar...

      Sil
  3. Ayşegül COŞKUN21 Haziran 2013 15:39

    Ben de Ayşe KULİN'in kitaplarını takip eden birisiyim.Son kitabı olan DÖNÜŞ'te akıcı anlatımı ile seri bir şekilde okuduğum bir kitap.Henüz yarısındayım,akşam işten eve gidince kitabı elime hemen almakta sabırsızlanıyorum.Kitap arşivim çok güzel bir eser daha kazanmış oldu.Ben de bir yazar olsaydım eğer, böyle bir yazar olmak isterdim.Kitabı okurken sanki kitabın içerisinden çıkıp yanyana sohbet edercesine anlatımına hayranım Ayşe KULİN Hanımefendi..Emeğinize,duygularınıza sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi Ayşe Kulin hayranıyım. Birçok kitabı kitaplığımda. Yazdıklarını zevkle okuyorum. Size de iyi okumalar diliyorum...

      Sil
  4. bende ayşe kulin hayranıyım ve dönusun devamı bağ evinde ilhami,derya,david ve hakanın neler yasayacagını merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de devam kitabının çıkmasını umut ediyorum ve merakla bekliyorum...

      Sil
  5. Ben de 33.sayfada farkına vardım diğer iki kitabın devamı olduğunun. Ayşe Kulin'in tüm kitaplarını büyük bir keyifle okumuş olan benim için harika bir okuma serüveni oldu. Diyebilirim ki en hızlı okuduğum romandı. Hem de öyle bir dönemime denk geldi ki iç huzurumu geri getirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi Ayşe Kulin hayranıyım. Tüm kitaplarını keyifle okuyorum.

      Sil
  6. kesinlike devamı gelmelı. ayse kulının anlatımı cok akıcı.

    YanıtlaSil
  7. dönüş adlı kıtabın devamını sabırsızlıkla beklıyorum. 1 sene ara ıle cıkıyor. ancak yetişir. 2014 sezonu cıkar ınsallah..

    YanıtlaSil
  8. bu kitabı çok merak ediyordum güzel anlatmışsınız hemen gidip alacağım :)
    http://seleninevcilikhayati.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Ayşe Kulin sevdiğim,uslubunu beğendiğim bir yazar...dönüş ve diğer kitaplarını okudum...muhteşemdi...dönüş son okuduğum...az önce bitti....öyle güzel hissettirdiki yazar olayları kahramanlarıyla birlikte hissedip gözyaşlarıma engel olamadım....hala brnumun direği sızlıyor...yazarı böyle hissttiren uslubundan dolayı kutluyorum....:)))

    YanıtlaSil
  10. 4 gözle kitabı alıp okumayı bekliyorum .. inşallah hayal kırıklığına uğratmaz beni

    YanıtlaSil
  11. acayip merak ettiğim serilerden biri maaşımı alır almaz satın alacağım :D inşallah hayal kırıklığına uğratmaz

    YanıtlaSil
  12. 4 gözle kitabı alıp okumayı bekliyorum .. inşallah hayal kırıklığına uğratmaz beni

    YanıtlaSil
  13. önce dönüşü okudum şimdide gizli anların yolcusunu okuyorum sıralama hatalımı çünkü gizli anların yolcusunda ilhami ve eda'nın dönüş adlı kitap'ta geçen olaylardan önceki süreç anlatılıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba. Sanırım biraz ters olmuş :) İlk önce gizli anların yolcusu kitabını sonra bora'nın kitabı isimli kitabı. En son da dönüş kitabını okumanız gerekiyor. Sıralama bu şekilde

      Sil
  14. Dönüş kitabından sonra devam niteliğinde baska kitap yayımlandı mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam niteliğinde bir kitabı yok. Sanki bende o aileden biri gibi mi oldum ne ? :D

      Sil
    2. Maalesef yok. Sanki benim ailem gibi oldular. ;)

      Sil
  15. Merhaba Evren Hanım
    Ayşe Kulin'in Dönüş kitabından sonra devamı olarak başka kitap yok. Son kitabı Hayal yazdığı bir çok hikayeden oluşan çok güzel bir kitap. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  16. ne kadar çok olmuş okuyalı , ben daha yeni başlıyorum ...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satışa çıktığı zaman hemen almıştım. Ayşe Kulin'in kitaplarını severek okuduğum için kaçırmamaya çalışıyorum. Size de keyifli okumalar...

      Sil
  17. Ne zaman Ayse Kulin kitabi okusam son sayfalara yaklastğımda acaba sonraki kitabınını zaman cıkarcak diye dusunurken buluyorum kendimi. Konular hayatın icinden sıradan gibi ama insanin icine isliyor. Kalemine saglık.. mutlu okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Benim de en sevdiğim yazarların başında gelir Ayşe Kulin. Umarım en son kitabı Handan'ı da okursunuz. Ben aldım ama henüz okuyamadım...

      Sil
  18. Kitabı okudum ve beğendim. Ancak kitap hep aynı merkez etrafında toplanmış. Ve Deryanın babasıyla sanki 10-15 yıl kadar görüşmemiş gibi yazılmış. Sadece iki yıl göruşmedikleri kitabın sonuna doğru yazılmış. Ama buna rağmen gayet iyidi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder