RAMAZAN AYINIZ MÜBAREK OLSUN


 
On bir ayın sultanı Ramazan ayınız mübarek olsun. Ramazan ayı geldiğinde farklı bir telaş sarar evlerimizi. Yemekler daha özeldir, sofralar daha zengindir. İftarlıklar ayrı, sahurluklar ayrı hazırlanır evlerde. Restoranların bile ramazan menüleri vardır. İftariyeliklerden tutun da ana menü ve tatlı menüleri bile daha zengindir.
 
Bunların hepsi bir yana da. Ben her Ramazan ayı geldiğinde çocukluğuma giderim.
Küçük bir çocukken ne kadar önemlidir bizim için oruç tutmak. Oruç tutarak büyüdüğümüzü göstermek isteriz herkese. “Aferin sana” dediklerinde de göğsümüz kabarır. Gece yatarken annemize “beni sahura kaldırmayı unutma sakın” der erkenden yatarız. Rahmetli anneannem, çocuk orucu tuttururdu bana. Şimdi aklıma geldikçe gülüyorum. “Çocuklar kahvaltısını yapar, öğleye kadar hiçbir şey yemez, içmez. Öğle yemeğini yer, iftara kadar yemez” derdi. Ben de inanırdım. 5-6 yaşlarında çocuktum o zaman. Hatırlıyorum da ne kadar sevinirdim oruç tutuyorum diye. Sonra herkesle beraber oruç açardım. Gerçekten oruç tutmuşum gibi.
 
Çocukluğumdan aklımda kalan samimi aile dostlarımızla birlikte yapılan sahurlardır. İftara veya iftar sonrası oturmaya gittiğimiz (ya da bize gelirlerdi) bu aile dostlarımızda sahura kadar oturur, hep beraber sahur yapar eve dönerdik. (hafta sonları). Bu gecelerin de tadı başka olurdu.
 
Çok güzel ve özeldir, tüm ailenizle birlikte yapılan sahurlar, iftarlar. Umarım Ramazan ayı boyunca bu özel ve güzel sofraları ailenizle birlikte geçirirsiniz. Hayırlı Ramazanlar…

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Paylaşımınızı çok beğendim. Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu da izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))
    Hayrılı Ramazanlar…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Hem yazımı hem de blogumu beğendiğinize çok sevindim. Çok teşekkür ederim... Hoşgeldiniz!

      Sil
  2. Merhabalar,
    Öncelikle Hayırlı Ramazanlar diliyorum.
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim :))
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, merhaba! Blogumu beğendiğinize çok sevindim.

      Sil

Yorum Gönder