#Blogfırtınası Etkinliği 16. Gün

 
Bugün 16. gün yazımı yazıyorum. Aslında zor ama keyifli bir yazı. Ne yemek yapayım diyenlere ilham olurum belki :) İşte konumuz;

Gün 16. Son yediğiniz yemeği tüm detaylarıyla anlatın, ağzımız sulansın.

Fırını kapağını açtığımda önce mutfağın içini mis gibi bir koku sardı. Eldivenimi takıp, tepsiyi çıkardığımda üstleri tamamıyle kızarmış tavuk ve patateslerle karşılaştım. İçindeki yağ ve su karışımı hala kaynıyordu.

Oğluşumun en sevdiği yemek olan tavuk ve patatesi sıklıkla yaparım. Fırından çıkan tepsiyi gören oğlumun sevinci herşeye değer tabi ki. Çok güzel olmuş annecim, ellerine sağlık demesi de ayrı bir güzellik. Şimdi size bu yemeği nasıl anlatayım da ağzınız sulansın bir bakalım.

Öncelikle pişirmeden önce karıştırdığım baharatların, tavuk ve patatesin kendine has kokusu ile birleşince muhteşem bir koku çıkıyor ortaya. Sonra ben suyunu biraz fazla koyarım ki tavuklar susuz kalmasın. Yani şöyle bıçakla kestiğinizde etin içinden hafif suyu da çıksın ve ağzınıza etin suyu da gelsin diye. Pişmeden önce karıştırdığınız baharatların tadı da tavukla beraber damağınız da ayrı bir lezzet bıraksın diye.

Patatesleri de elma dilim yaparım. Onlar da baharatlarla harmanlandıktan sonra tavukların arasına dizilir. Tavuklarla beraber onlar da nar gibi kızarır. Yerken üstü çıtır ama içi yumuşacıktır. Yanında da bol yeşillikli bir salata oldu mu oh mis gibi.

Ağzınızın sulanmasında ne kadar başarılı oldum bilmiyorum ama, ailenizle yediğiniz her yemeğin ağzınızda tadı farklıdır mutlaka. Lezzeti bol sofralarınız olması dileğimle...

Yorumlar

Yorum Gönder